9 Şubat 2017 Perşembe

Sayımatik

Projenin Adı: Sayımatik

1-4 sınıflarda matematik derslerinde ritmik saymaları, toplama, çıkarma, çarpma, bölme, sayı örüntüleri ve basamak değerlerini gösterebileceğim bir çalışma yaptım. Sayımatik ile problemleri de şekille gösterebiliriz. Bu projeyi yapmak için korniş parçaları ve perde düğmeleri kullandım.



Sayımatiğin en dıştaki birinci rayında ritmik saymalar yapabiliriz.(Fotoğrafta ben ileriye doğru 3 er
ritmik sayma yaptım.)


Saymatiğin birinci, ikinci raylarını kullanarak bir toplama işlemi yaptım.( Fotoğrafta 3+2=5 işlemini yaptım.)


Saymatiğin yine birinci, ikinci raylarını kullanarak bir çıkarma işlemi yaptım.( Fotoğrafta 6-4=2 işlemini yaptım.)



Saymatiğin birinci ve ikinci raylarını kullanarak bir çarpma işlemi yaptım.( Fotoğrafta 4x3=12 işlemini yaptım.) Üçüncü rayda 4 tane üçü gösterdim.



Saymatiğin birinci ve ikinci raylarını kullanarak bir bölme işlemi yaptım.( Fotoğrafta 8/4= 2 işlemini yaptım.) Üçüncü rayda 8 i iki parçaya böldüğümü gösterdim.)


İstediğimiz rayları kullanarak sayı örüntüleri yapabiliriz. Örneğim iki, üç veya dört rayı kullanarak renk ve sayı örüntüleri yapabiliriz. Ben tüm rayları kullanarak fotoğraftaki gibi 2 MOR 1 KAHVERENGİ 3 TURUNCU 1 YEŞİL şeklinde bir örüntü oluşturdum.


Sayımatiği dikine kullanarak basamak değerlerini gösterebiliriz. Katlanabilir bir kağıda basamak isimlerini yazdım. Katlanabilsin diye bu kağıdın bir tarafını yapıştırdım. Diğer işlemleri yaparken katlayıp kaldırıyorum. Basmak değerlerini göstermek için açabiliriz.( Ben fotoğrafta 2314 sayısını yazdım.) Bu projemi 1-2-3-4 sınıflarda kullanılması için okuluma armağan etmeyi düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder